schoolgaande jeugd

“jij gaat dan daar staan, zo en dan ga ik nu spuwen en straks mag ga ik dan daar staan en dan spuw jij naar mij hé” hoor ik de zoon-nummer-1 zeggen

“ja” antwoord de dochter enthousiast als altijd over alles wat van haar goddelijke broer komt.

“TSUh TSUh” hoor ik

“en nu jij” commandeert de zoon-nummer-1

de poging van de dochter word oudergewijs door mij gecounterd door een welgemeende “HéLA”

“da mag hoor, echt wel” zegt de zoon-nummer-1.

“en nu jij” komt er uit de speelkamer

“en nu ik”

“en nu jij”

“en nu weer ik maar nu een beetje harder hé”

dit maal is het harentrek dat ze spelen wederom een spelletje dat proffesioneel om zeep geholpen wordt door de aanwezig zijnde ouder.

“da mag, echt wel”

“waar leerde gij da allemaal” vraag ik lichtelijk overbodig

“op sjool” antwoord de zoon-nummer-1 droog

wie zei ook weer dat de schoolgaande jeugd niets meer leert?

Geef een reactie

