peuterbesognes

“Maar da GAAT toch ni hé mama” zegt de zoon-nummer-1 luid en duidelijk

“waarom zou dat niet gaan” vraag ik

“omdat die schouw te klein is en daar gaan ni zwarte piet en sinterklaas doorkunnen”

“majawel die kunnen door alle schoorstenen” stel ik hem gerust

een beetje vertwijfelt staart hij naar het gat in de schouw “en dan moeten we dat daaruitdoen hé” en hij wijst op het isolatiemateriaal dat het gat afsluit

“neen hoor dat doet zwarte piet wel” ik zie mezelf al een halve nacht roet poetsen

nog steeds vertwijfelt bestudeert hij de schouw van boven tot onder “ik denk toch niet dat zwarte piet daar door kan hoor”

“maar jawel écht écht wel” zeg ik

“jamaar en mijn speelgoed gaat dat daar wel door kunnen ” komt de bezorgde aap uit de mouw

“jaja” zeg ik “misschien brengt hij wel alleen klein speelgoed hé”

de zoon kijkt zo mogelijk nog bezorgder

“mja maar anders kunnen ze nog langs de deur komen ook hé” lost hij het levengrote probleem op

Een Reactie op “peuterbesognes

  1. Die van mijn hebben zo’n danige grootheidswaanzin dat ze van mening zijn dat Sint en Piet met de grote vrachtwagen hun speelgoed komen afleveren… toen ik zei dat dat met een paard was, lachten ze eens 🙂

Geef een reactie

