verhuizen

“OOOH” roept de zoon-nummer-1 als ik hem een zakje overhandig dat door de goede sint bij de dagmoeder werd bezorgd.

“ik houd van sinterklaas” houd met een uitgesproken d iets dat ik op 35 jarige leeftijd nog niet onder de knie heb.

“hou jij van sinterklaas?” vraag ik hem

“jaaaa! en ik ga met swartepiet naar Spanje wonen bij sinterklaas”

“oja??? Waarom” wil ik weten

“omdat sinterklaas lief is” en na enige aarzeling “en ik ook want sinterklaas komt bij mij” laat hij er fijntjes op volgen.

“en mama dan” wil ik toch weten

“jij bent ook lief hoor” stelt hij mij gerust

“ja maar Spanje is ver ik zal jou missen hoor”

daar moet hij even over nadenken

“jij mag mee”

oef!

”enpapaninkemerlijnnokelsylvernokeljuliennokeljurgenomatanteliendebabyinhaarbuikook”

“iedereen dus?” vraag ik

“ja”zegt hij en even later “zelfs juf Els”

da word dus een hele volksverhuis

Geef een reactie

