een kind van 2 uitersten

Bijna had ik hem vandaag achter het behang geplakt de zoon-nummer-1. Het was geen school vandaag en de zoon was een bommetje energie en vooral een een stukske krapul 1ste klas. En op zulke momenten is het ntl dikke shit dat zoon-nummer-1 en de dochter zo goed overeenkomen want zij aapt hem uiteraard in alles na. Behalve als hij haar als slachtoffer heeft uitgekozen dan zet ze het gewoon op een krijsen.

Hoewel de zoon in de loop van den dag al ettelijke keren de hoek had mogen bewonderen, gepaard gaande met een oorverdovend gekrijs en deurkestamp was hij tegen de avond nog geen haar verbetert.

Dat hij niet ging eten en dak het mocht geweten hebben (en de dochter vaneigenst ook niet) Dat hij dan ook geen snoepje zou krijgen en ook geen flesje en dat hij dat mocht geweten hebben leverde mij alleen maar een ferme grijns op en het in mijn gezicht uitgelachen worden. Dat hij zijn zus gerust mocht pesten in bad en dat ik mij daar niet mee te moeien had “stomme stomme stommerik” wat mij zo ongeveer het bloed van onder de nagels haalde.

Dat ze uiteindelijk alletwee geplooid zijn en toch hun bord hebben opgegeten, weliswaar elk op zijn eigen slaapkamer. En dat ik dus eindelijk een piepklein resultaat mocht zien in het been stijf houden en ze eindelijk groenten hebben gegeten. Weliswaar met de vraag “ben je boos mama” en weliswaar met het antwoord dat mama vooral verdrietig is.

En dat ik mij deze avond in mijn zetel afvraag wat er hier vandaag aan de hand was, wat er gebeurt met mijn kleine lieve jongen

En dan bedenk ik mij dat hij vanmiddag toen ze hun middagdutje gingen doen naar de zoon-nummer-2 koerde/zong “tot straks mijn snoepje slaapwel mijn appeltaartje”

en dat ik dan denk daar ist ie mijn ventje alleen zit hij een beetje verstopt onder een grens zoekende peuter en hopelijk vindt hij ze gauw zijn grenzen

Geef een reactie

