Marie-Rose Morel

Voor vele onder ons is Marie-Rose Morel de laatste 2 jaar ge-evolueerd van Blonde Vlaams Blok Troela naar een Strijdende Moeder.

Vaak heb ik gedacht misschien moet ik haar maar eens een berichtje sturen en al even vaak heb ik dat niet gedaan. Uiteindelijk zou zij niet zitten wachten op een mailtje of zo van een of andere onbekende troela die haar nog maar eens zou zeggen hoe erg ze het vind. Ze zal het zelf ook wel geweten hebben hoe erg het is.

Niet het doodgaan, maar je kinderen moeten achterlaten op een leeftijd dat ze je nog zo broodnodig hebben. Dikwijls lig ik daar ’s nachts over te piekeren over wat ik nu het ergste zou vinden sterven en mijn kinderen achterlaten terwijl ze me nog zo hard nodig hebben om ze te knuffelen te troosten onvoorwaardelijk lief te hebben om ’s nachts naast hun bed te waken als ze ziek zijn of een van mijn kinderen te moeten afstaan. Eerlijk ik vind ze beiden verschrikkelijk erg.

Wat verschrikkelijk egoistisch is ntl wan een ander kan ook troosten,knuffelen,liefhebben en waken. Maar nooit zo goed als een moeder

En ik vrees een beetje dat ook dat mevrouw Morel’s grootste zorg moet geweest zijn.

Bij haar kinderen en in het verlengde alle ander kinderen die veel te vroeg een van hun ouders hebben verloren zijn vandaag mijn gedachten want hoe goed bedoelt ook, niemand kan hen vervangen

Een Reactie op “Marie-Rose Morel

  1. awel ik heb het wel gedaan, haar een berichtje gestuurd, helemaal in het begin toen ze ziek geworden is. En ik kreeg een heel lief antwoord terug. Ik kan niet beginnen denken hoe het moet voelen om te beseffen dat je je kinderen gaat moeten achterlaten…. langs de andere kant ze heeft tijd gehad om alles te regelen, om afscheid te nemen etc… niet gemakkelijk maar toch het zal haar kindjes hopelijk een beetje helpen om dit allemaal te verwerken.

Geef een reactie

