Van haar noch pluim

De zonen 1 en 2 en de dochter zijn net met zijn allen in bad geweest. Afgedroogd en in pyjama gehesen de zoon-nummer-2 is voor de veiligheid even in de dochter haar bed gedropt.

De man is de avondflesjes beneden gaan halen.

Ik besluit mij alvast klaar te maken voor mijn eigen douche aangezien het hele avondritueel een beetje is uitgelopen. De zoon-nummer-1 en de dochter lopen als kleine energiebommetjes hun kamers in en uit al gillend en lachend en ik bedenk net dat dit alleen op drama kan uitlopen als ze plots tekenfilmgewijs tot stilstand komen.

“Wa is dat!” vraagt de zoon-nummer-1 behoorlijk beschuldigend terwijl zoon-nummer-1 en de dochter mij met grote ogen aankijken

“wa is wa?” vraag ik mij van geen kwaad bewust terwijl ik onder de douche stap

“waarom hebde gij daar pluimpjes?”

….

Geef een reactie

