vakantie pret

het heeft even geduurd maar de lente komt zo langzamerhand dichterbij. Voor mij het teken om mij buitenhuis te begeven. per slot van rekening ben ik een zonne-kind.

voor de kinderen het teken dat hun luilekkerleventje binnen om zeep is. willens-nillens moeten ze mee naar buiten en worden verondersteld daar ook te blijven 🙂

na een kwartiertje zijn ze het zo weer een beetje gewoon

en na 5 uur krijg ik ze zelfs niet meer binnen mijn buiten ratten.

Dat ik bij wet verboden ben ze met kleren en al in de wasmachine te proppen en een wasje op 90° te draaien en aldus én propere kinderen én propere kleren in enen trok te verkrijgen kijk ik maar even door de vingers.

en dat ik voor het eerst in 4 jaar een ononderbroken nacht heb, daar dank ik de lente op mijn blote knietjes voor

en dat ze genoten zoals u ziet

en dat ze zo af en toe gepest worden, door hun eigen moeder nog wel en ne zurenbeer in hun mondje krijgen en hun moeder klaar staat met het fotoapparaat om die muilentrekkerij vast te leggen. maar dat ze daar wel een pedagogisch verantwoorde draai aan kan geven (terwille van mijn beste vriendjes van K&G): “liefste zoon-nummer-2 ge moet ni altijd smekken als ge iemand wa ziet eten want tis ni altijd lekker” en het als bijkomend voordeel heeft dat het kind nu geen snoep meer wilt 🙂

Een Reactie op “vakantie pret

  1. hm.. ik ga de truc met het zuurtje ook ne keer uitproberen dan als dat zo efficient is :-), zalige foto van merlijn trouwens hihi…

Geef een reactie

