potjestraining

de dochter heeft zichzelf potjestraining opgelegd. Wat inhoud dat ze maandag besloten heeft dat ze geen paper meer wil dragen maar een “onderbjoek” lijk iedereen.

Ik moet zeggen ze doet het goed als is ze soms net te laat voor het begin van de ‘pipi’ en dan met samen geknepen beentjes staat te roepen “ikke kaka doen ikke kaka doen” waarom ze parmantig op haar potje word gezet waar ze voort plast. en daarna omgekleed word want haar broekje is een beetje nat.

gisteren moest ik werken en de dochter staat naast mij en kijkt hoe ik mij omkleed. Plots legt ze haar kleine handje op mijn been en zegt zo medelevend mogelijk “isse ni erg hoor mama, kan gebeuren”

“wat kan het gebeuren lieve schat?” vraag ik, niet helemaal mee zijnde

“jijje ande bjoek aandoen hé, want jou bjoek isse beetje nat hé?” en terwijl ze heftig knikt over haar eigen gelijk probeer ik haar toch die gedachte uit het hoofd te klappen kwestie dat ze zo een dinges niet gaat rond vertellen “neen hoor mama doet andere kleertjes aan omdat ze moet gaan werken”. “hm” zegt ze met een meewaardig lachje ” neen hoor jijje pipi daan hé en nu isse jou broek een beetje nat, ma isse ni erg hoor mama da kan gebeuren, isse ni erg” en terwijl ze mij verbijsterd achterlaat en zich tot haar popehuis richt controleer ik stiekem of ik écht niet in mijn broek heb geplast.

 

echt niet

Een Reactie op “potjestraining

  1. hihi grappig. En toch wel lief dat ze jou wil geruststellen dat het allemaal zo erg niet is. Wat niet is. 🙂

Geef een reactie

