peuterteleurstelling

U weet wel, er zijn van die dagen dat men in klaarlichte dag de maan ziet. op een van die dagen krijgt de zoon-nummer-1 die lichtendeschijf, op dat moment weliswaar een sikkel in het snot.

“kijk, KIJK Mama KIJK,  Janneke maan” roept de peuter enthousiast en overactief begint hij naar de lucht te zwaaien met een glimlach die zijn gezichtje bijna in 2en splijt

“MAAAHAAAAAN JAN-NE-KE MAAAAAHAAAAN JOOOEEEEHOEEEE IK BEN HIE-IER. JAN-NE-KE MAAAHAAAAN IK BEN HET THORBEN”

Even blijft hij staan kijken in stilte en ik vraag mij af wat er nu door hem heengaat.

En even plots als hij enthousiast werd zie ik de teleurstelling over zijn gezicht glijden “Janneke maan hoort mij niet” en hij draait zich verdrietig om.

En ik denk ach schat moest ik kunnen ik ging voor jou naar de maan en terug en als ik daar zou zijn kzou hem een nen draai rond zijn oren geven kwestie dat hij u int vervolg wél hoort

Geef een reactie

