tis kapot

Hoewel de zoon-nummer-1 al een tijdje in zijn bedje ligt horen wij hem de hele tijd vertellen-zingen-“lezen”. Als we zelf gaan slapen hoor ik hoe zijn blote voetjes zo snel als dat ze hem dragen kunnen van zijn bedje naar de deuropening brengen.

“Papaaa? Pappaaah, ben jij dat” vraagt/roept hij

“neen” zeg ik ” het is mama”

“mammaaaaah ik-kan-ni-slapen” weet hij te vertellen alsof iemand daar naast had kunnen horen.

“oh” reageer ik “en wáárom kan jij niet slapen”

“omdat mijn ogen kapot zijn en nu gaan ze niet meer toe” zegt hij zonder blikken of blozen

en heel even is mijn plafond de meest interessantste plaats om mijn ogen op  te laten rusten voor ik met hem in “discussie” treed

Een Reactie op “tis kapot

  1. origineel. Hier is het meestgehoorde excuus nog altijd: omda er spoken in mijn bed zitten en als ik mijn oogjes dichtdoe dan ga ik die zien ;-). Mannenlogica…

Geef een reactie

