van wonen en werken

Ik doe mijn job best graag maar om er nu helemaal mijn hobby van te maken gaat mij toch net iets te ver.

“Kijk mama je werk” roept de zoon-nummer-1 opgewekt van op de achterbank

“ja pop das mijn werk” bevestig ik voor amper de 100 000ste keer.

“ik ben daar al geweest hé, sinterklaas is daar ook hé en stoystory ook hé” vraagt/deelt de zoon lustig door/mee.

“ja hoor pop” zeg ik al luister ik niet echt

” da is de gefangenis hé” wil hij nog eens weten

“ja pop da is de gevangenis”

ondertussen zijn we op de plaats van aankomst, voor de zoon-nummer-1 blijkbaar het teken om een paar decibels hoger te gaan praten

“MAMA JIJ WOONT IN DE GEVANGENIS HÉ”

haastig kijk ik om me heen gelukkig lijkt de straat verlaten

“neen pop mama WERKT in de gevangenis”

de zoon-nummer-1 bekijkt mij en lijkt in te schatten in hoeverre hij mij kan geloven per slot van rekening mama’s die in de gevangenis wonen ze kunnen u van alles wijsmaken.

“jah…” zegt hij niet geheel overtuigd “papa werkt in de volvo hé”

“ja schatje papa werkt in de volvo”

even blijft het stil hij lijkt alles op een rijtje te zetten

“papa WERKT in de volvo en MAMA WOONT in de gevangenis”

“en de sint ook hé” voegt hij er voor alle zekerheid nog aan toe

en ik vraag mij af of ik voor alle zekerheid op mijn voorhoofd zou tattooeren : ik WERK in de gevangenis

3 Reacties op “van wonen en werken

  1. ah se ik wist nie dat uwe man in de volvo werkt, mijn broer werkt daar ook! (alle nog een paar duusd ander mensen ook natuurlijk :-)). en in de gevangenis wonen is nog zo erg nie, volgens mijne zoon ga ik slapen op café sinds ik vorige week eens een avondje uitgeweest ben :-)). ’t is eerstekleuterklaslogica peins ik….

  2. 🙂

    van wonen gesproken … ook leuk met veel volk rond is het als je kleine zegt : “mama, zoek jij maar een ander huisje!”
    (hebben wij eens tegen hem gezegd toen hij v e r s c h r i k k e l i j k ambetant deed en ik hem in de hof heb gezet …)

Geef een reactie

