vervangingsstukken gezocht

Zondag.

In tegenstelling tot wat Frank en Sabine ons beloofde is het stralend weer en,  en dat is hier echt een uitzondering, zo goed als windstil.

De man en ik genieten van het buitenwerken en de zoon-nummer-1 en de dochter lopen/fietsen/”sjommelen” dat het een lieve lust is.

de dochter is een “vallerke” geeft haar 2 stenen en een niveauverschil van 0,2mm en ze zou er in slagen om er over te struikelen, de zoon-nummer-1 daar integen heeft eigenlijk nog nooit echt gevallen (behalve dan vorig jaar net voor zijn schoolfoto).

Vandaag slaagt de zoon erin om ,midden in een raceke met zijn eigen, over het gootje te struikelen en komt zodoende behoorlijk onzacht in aanraking met de tuinpadtegels, van die lekkere ouderwetse stoeptegels u kent ze wel uit uw eigen jongen tijd van die echte knieschavers.

De zoon kijkt beteuterd naar zijn 2 gehavende knieën en zet het op een brullen “PAPAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH IK BLOEHOED” gevolgd door een hele resem minder te verstane dramatiek.

Ik neem het troosten van de man over terwijl deze laatste op zoek gaat naar de tranen-drogende plakkers.

Ik ben net bezig om de zoon gerust te stellen dat dat allemaal heus niet zo erg is en dat iedereen wel eens val zelfs papa (zat wel te verstaan maar bon) als hij tussen zijn tranen door zijn oorlogswondes nog eens inspecteert en prompt het weer op een brullen zet “MAAAMAAAAAH NU ZIJN MIJN BENEN HELEMAAL VERSLETEN”

en ik heb het héééél hééééél moeilijk om niet in lachen uit te barsten

Geef een reactie

