Meneer is in zijn gat gebeten

De zoon-nummer-1 is kwaad. Boos, Vernederd in zijn gat gebeten.

Ik zie het aan zijn mooie gezichtje en plots komt het eruit “Ik BEN geen kleuter hé mama”

“Eum euh wat wie zegt dat poppeke” stamel ik

“die Mevjouw” zegt de zoon-nummer-1 razende

“eum euh welke mevRouw?” en ik krijg bijna een paniek aanval bij de gedachte dat vreemde mevrouwen zomaar mijn zoon aanspreken

“de mevjouw van het speelplein” roept de zoon nu bijna

“ah de leidster” zeg ik opgelucht

“JA!  En ik ben geen kleuter hé” zegt hij

“Majawel poppeke je bent wel een kleuter” zeg ik, mij nog steeds niet bewust van de woede van de zoon

“NEEN” krijst hij mij bekijkend en zich afvraagt hoe het mogelijk is dat ik 1) zo stom kan zijn en 2) het dan ook nog luidop zulke zever kan verkondigen

“IK BEN GEEN KLEUTER” roept hij

“jama schatje wat ben jij dan wel???” vraag ik, op mijn beurt verbijstert

“ik ben een grote jongen!” zegt hij behoorlijk vastberaden

“Ma schat  jij hebt nog tijd genoeg  om een grote jongen te worden” zeg ik zalvend en hopend dat het nog lang zal duren eer hij een grote jongen wordt

de zoon bekijkt mij nogmaals alsof hij nooit iets van moeders zal snappen en roept over zijn schouder terwijl hij wegloopt “MEISJES ZIJN STOM”

Mevjouw  van het speelplein nu eerlijk zo tussen ons das nu toch wel een “grote jonges uitspraak hé”

Geef een reactie

