om de misverstanden de wereld uit te helpen of wasset erin

De zoon-nummer-1 en ik rijden de ondergrondse parking onder de bib uit.

“Waar zijn we nu mama” vraagt de zoon-nummer-1

“nu zijn we IN de STAD pop” antwoord ik hem er zeker van dat ik hem hiermee een plezier doe want per slot van rekening houdt hij van de stad om deen of dandere reden.

hij kijkt wat stil en om zich heen en vraagt dan “waarom is dat een stad en waarom rij jij zo TRAAG”

“eum dat is een stad  omdat dat een stad is en omdat ze stadsrechten heeft enzo en ik rij zo traag omdat ik van de politie ni rapper mag en omdat de stad brugge vol oude gebouwen staat en daar kijken veel mensen naar”

weer blijft het even stil en dan komt er aarzelend van op de achterbank

“waarom zit een stad vol met oude mevrouwen?”

ook de dochter is ni wars van enig misverstanden

we zijn pizza aant maken of beter ik ga pizza maken en gooi alle ingredienten in de broodbakmachine zodat deze op haar gemakjes de deeg voor mij kan maken

“wa jij doen mama?” vraagt de dochter

“ik ga pizza maken muizeke”

ook zij blijft even stil (en dat is een opmerkelijk moment)

“ikke moet ni gaan slapen hé mama”

“wel neen muizeke waarom zoude gij moeten gaan slapen schatje?” vraag ik haar een beetje verbaast gezien het uur van de dag

de dochter kijkt al even verbaast en vraagt dan: “waajom jij dan pisamas maken?”

Geef een reactie

