daar gaat ze dan

Ze wilt zo graag groot zijn en we vergeten zo vaak hoe klein ze feitelijk nog is. Ze babbelt als een grote en legt het uit als een advocaat en wij schrikken dan een beetje als ze zich zoals een 2jarige betaamt volledig overgeeft aan een koppigheidsaanval waar alleen nog “NEEN” en “NU!” de lucht vullen. Met haar 97 cm is het ook niet zo moeilijk te vergeten dat ze nog “klein” is en we zijn dan ook sneller geneigd haar “tutte” en “bébé” af te pakken hoewel ze er nog zo een troost uit haalt. Als ik haar ’s avonds voor het slapengaan nog even over haar hoofdje streel en fluister “hou van je muizeke” en zij haar in haar slaap nog even flonkt uitgestrekt met haar vuistjes nog naast haar hoofdje en meestal met blote buik verbaas ik er mij telkens over dat ik tussen haar lange blonde haren in haar slapende gezichtje nog zo haar babyhoofdje zie.

En gisteren werd ze geboren en over 6 dagen stapt zij de schoolpoort binnen en zij, zij is daar klaar voor en ik nog belange niet

Een Reactie op “daar gaat ze dan

  1. ge zijt daar nooit klaar voor he, voor een nieuwe fase in het ‘loslaten’. Eerste dag crèche, eerste schooldag, eerste keer speelplein, eerste keer bij een vriendje gaan spelen dat ge niet kent, pfff, ik ben daar ook absoluut niet goed in. maar het stralende gezichtje dat ge in de plaats krijgt als ze een eerste keer goed gegaan is maakt veel goed vind ik. Veel succes maandag, voor Ninke & voor jou!

Geef een reactie

