van ridders en vieze beesten

Als ik de dochter ga ophalen bij de dagmoeder blijkt ze op haar kuiten verschillende beten te hebben. “Moh ja” roept de dagmoeder “en ziet hier lijk nog van in’t gras te spelen zeker der zat daar zeker een beest”

op dat moment zelf zegt de dochter nog niets daarmee wacht ze wijselijk tot we in de auto zitten dan weergalmt haar schrille stem beter. “heeften vieze beest gebijt en da mag ni hé stoute stoute vieze beest” roept ze voor 100duizend man.

Of de zoon-nummer-1 gewoon genoeg heeft van haar lawaai of dat hij echt zijn kleine zus in bescherming neemt ik weet het niet maar plots klinkt er zeer gedecideerd “Je moet ni bang zijn hoor, ik ga dat stoute stoute vieze beest dood doen voor jou”

“echt waar” vraagt de dochter en de afgoderij druipt van haar stem

“ja” doet de zoon-nummer-1 er nog een schepje bovenop “en ik ga erop STAMPEN en op KLOPPEN en ik pak een STOK en dan doe ik KLOP en BOENK op zijn hoofd en dan kan hij jou niet meer bijten”

“OHHHH” klinkt er uit de andere autostoel en ik voel gewoon dat haar oogjes de vorm aan nemen van japanse tekenfilmfiguurtjes “JIJ bent een RIDDER”

en de zoon-nummer-1 twijfelt nog even maar zegt dan zonder enige schroom “Euhm jah ik bent een ritter”

Geef een reactie

