2 handen op 1 buik

ik trek nog maar net de school deur open of de juf van dochter weet al te melden dat het “ZO” geweest is. Dat de dochter direct meedeed met de klas en dat ze niet verlegen is.

Een paar stappen verder houdt de juf van de zoon-nummer-1 mij staande. Dat de zoon-nummer-1 flink op zijn kleine zus heeft gepast. dat hij regelmatig eens naar haar klasje ging om te kijken of met zus alles in orde was. Maar ook dat zus regelmatig eens haar klas binnen kwam om broer te zoeken.

De dochter heeft haar broer ook al gebombardeerd tot bondgenoot in haar “ik eet geen groenten en daarmee basta” levenshouding want zo wist ze mij vanmorgen te melden dat als “de zoon-nummer-1 flink zijn soep opdrinkt ,zij dan mag gaan eten”

Hoe de schooldagen er verder voor haar uitzien daar heb ik het raden naar want ze vindt ter plekke uit wat ze zou kunnen doen:

“en wat heb je allemaal gedaan” vraag ik haar

“gespeeeeeeeld” zegt ze alsof ze een rasechte limburgse is

“en wat nog” vraag ik verder

“getennist” zegt ze en uit haar ogen blinkt de ondeugdenheid en haar mond splijt haar gezicht in 2en

“getennist op school” vraag ik een beetje ongelovig

“jahaaaahahaha” en ze zet het op een lachen maar meer vertelt ze niet

of ze morgen terug gaat wil ik weten

“neuh” zegt ze en weer begint ze te giechelen “jaha” roept ze erna en weg is ze nog wakker genoeg om ook thuis nog wat kattekwaad uit te halen

ze overleeft het wel mijn kleine meid

Geef een reactie

