meid

“doet ne keer da gras van mijn voeten” beveelt de zoon-nummer-1 aan de dochter

“ség!” moei ik mij geheel pedagogisch verantwoord “uw zus is u meid niet hé” want ik ben het lichtelijk beu dat hij haar voor alles gebruikt “draagt gij mijn jas es, geeft es mijn drinken, pakt es mijn watergeweer, duwt mij es op de schommel” als je hem niet zou inhouden  zo af en toe doet hij zo op zijn gemakske de hele dag door

“Jawél ze is mijn meid wél, ja hé Zus jij bent wél mijn meid hé”

“Neen ze is jouw meid niet” zeg ik

“NEEN IK BEN NIET JOU MEIT” brult de dochter subtiel als altijd en ze draait zich om naar mij en zegt

“ik ben jou meit hé mama”

ik zwéér het wij doen hier NIET aan kinderarbeid

 

Geef een reactie

