denk hier maar eens over na Gert Verhulst

“Dit is de Samsonvest de samsonvest” zingt de dochter uit volle borst als we van de winkel terugkeren “die zingen alle honden in het honde hok”

hier valt mijn frank dat er ergens iets niet klopt

“wat zing jij?”  vraag ik

en ze herbegint “dit is de samsonvest de samsonvest…”

“het is de Samsonrock muis” zeg ik

“de Samsonrock” vraagt de dochter

“ja de samsonrock” herhaal ik en begin te zingen “dit is de samsonrock de samsonrock die da”

“mama” onderbreekt de dochter mij “da kan ni hoor”

“wat kan er niet muis?” vraag ik een beetje verstoort

“de samsonrock” verklaart ze

“waarom kan dat niet?” wil ik weten

“Samson is een jongen hoor” en onverstoorbaar herneemt ze “dit is de samsonvest, de samsonvest”

Geef een reactie

