#wijvenweek: zelfcensuur

goh bloggen over uw kleinste kantjes een pretje is het niet hé of wie staat er wel te springen om zijn iets-minder-perfecte-kantjes open en bloot op het WereldWijdeWeb publiek te maken.

enfin spring eens in het diepe:

De meeste mensen vinden mij een Bitch, jawel met hoofdletter B, pas op geheel ongelijk hebben ze niet. Maar veel verder dan de facade hebben ze ook nooit gekeken.

Want zij die hetwel doen ontdekken een héél gevoelig meisje, iemand die kan luisteren iemand die meeleeft en meehuilt iemand die door het vuur gaat voor haar vrienden (stoef) maar desalniettemin een Bitch dus iemand die snakt en snauwt die mensen niet te dicht laat komen of bijt iemand die van haar eigen perfectie eist maar dat ook doet van de mensen rondom haar.

En het grootste slachtoffer van die perfectiedrang is (en dit geef ik toe op een zeer beschaamt toontje) mijn dochter.

Want hoewel ik misschien hoog van de toren kan blazen dat vrouwen zeker zo veel waard zijn dan de mannen. Dat ze zeker zoveel kunnen bereiken en dat ze bijna alles kunnen wat mannen ook kunnen (behalve spinnen doden daar zijn mannen naar mijn mening de onbetwistbare koplopers in) en zeker even slim zijn .

Van mijn toren blazen ja, gelijk een Bitch-met Hoofdletter-B betaamd maar het geloven? noway. Ik vrees dat als mijn dochter uit haar leven wilt halen wat ze eruit zou kunnen halen als ze een jongen zou zijn geweest, veel harder zal moeten vechten, veel minder fouten zal mogen maken  en de perfectie zal moeten nastreven.

En dus ben ik voor haar veel strenger dan voor de zoons ben ik met haar minder knuffelig dan met de zoons (ziet dat ze er week van wordt) kan ik van haar minder baldadig gedrag verdragen.

Gedrag waar ik alles behalve trots op ben, waar ik mij elke avond opnieuw over schaam en mezelf beloof dat ik het morgen niet meer zal doen.

En toch de dag erna ligt de lat voor haar niet minder hoog dan de dag voordien

Sorry muis, eigenlijk bedoel ik het niet zo slecht, maar daar heb jij geen boodschap aan natuurlijk

Geef een reactie

