#wijvenweek :Het multitaskende superwijf

zo mogelijk nog moeilijker dan de opdracht van gisteren die van vandaag: Stoefen over uwzelf.

Ik ben zo een van die vrouwen die vindt dat wat ze ook doen iemand anders het véél beter kan, U weet wel zo iemand die erin slaagt van 99% te vergeten en blijven door te bomen over die 1% die (net) niet (helemaal) gelukt is.

Soms zegt de man hoe trots hij is op mij, of “ge doet da goe piepke” of hij komt meedelen ” U mama vindt ook dat gij dat goed doet” en ipv dat compliment met een evidentie te aanvaarden vraag ik hem “wa hebde nodig?” of ” en voorwa zou mijn moeder da wel vinden” of nog “kben ni denige, ni de eerste en zeker niet de laaste die dat doet dus kzie ni in waarom ge trots moet zijn”

Dus heb ik eens zitten peizen: “ben ik een multitaskend superwijf, een topwijf?”

wie en ik? “Isma” zeg ik meestal  als ik mezelf voorstel

maar wie of wat zit er achter die Isma?

– een soms voltijds soms 4/5de lid van de arbeidsmarkt

– een huisvrouw

-een kokkin

-een vrouw

-een vriendin

– een taxichaffeuse

-een studente boekhouding

– een tupperware-consulente

– een huishoud-secretaresse/administratiefbediende

– een nachtelijke flesjesmaker/ondergekoste bedjes ververser/ ondergekotste kindjes wasser/ ondergekakte kindjes wasser

-een borstvoeding gevende melkkoe

-en bovenal een moeder

en dat alles na een nachtje slaap dat eindigd om 5 uur (bij de vroege) of 5uur30 (bij de goodwill wan de zoon-nummer-1) en die eindigd om 22u30 (bij de late) of nu ik in zwangerschaps verlof ben rond een uur of 23 als de zoon-nummer-3 honger heeft en toch wel 3 uur slaapt voor hij zijn keel weer opendraait.

tussen het moederen, vrouw-van-de-man, melkmachine, huisvrouw door proberen we nog een moestuin en bloementuin te onderhouden, te voorkomen dat de huisdieren verhongeren en de kinderen, tot hun eigen grote ongenoegen, een volwaardige maaltijd voor te schotelen (“mama jij bent stout want jij kookt groentjes”)

en ’s avonds om 19u30 als de laaste in zijn bed gestopt is met een passend verhaaltje en steedsweerkerend liedje laat ik mij in mijn zetel vallen om om 19u35 terug uit te springen “Mama ik voel mij ni lekker ik moet overgeven!” of “mama ik heb kaka gedaan wil jij mijn poep afkuisen! ” of “mama ik wil nog een vol flesje, warm!” of “MAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!” of een keeltje dat opengaat en NU eten eist.

Dus ja van op een afstandje gezien doen wij dat niet slecht.

Maar eerlijk? mijn eigen standpunt? Ik ben ni de enige, ni de eerste en zeker niet de laatste dus what the fuck is er om trots op te zijn???

Geef een reactie

