AMC UIT ZWITSERLAND

Ik ben bezig de jongste zoon in de auto te snoeren als er achter mij een auto stopt. uit mijn ooghoeken zie ik een buitelandse nummerplaat. Ik sla de de autodeur  toe en zie zijn autoraam naar beneden gaan “Mefrauw mag ik u efentjes iets fragen?” de buitelandse nummerplaat indachtig veronderstel ik dat hij de weg wil weten en antwoord dus “ja”

“Kent u de firma AMC uit Zwitserland” terwijl mijn brein op de achtergrond nog niet helemaal mee is met het feit dat we met een deur aan deur verkoper te doen hebben en dus probeert in te schatten waar de firma AMC uit Zwitserland in ons lieflijke Brugge gelegen zou kunnen zijn antwoord ik naar waarheid “neen”.

“NÉÉN???? ken u níét de firma AMC uit Zwitserland?” en zijn wenkbrauwen stijgen tot tegen het dak van zijn SUV . “De firma AMC uit Zwitserland maakt kookpotten waarmee u zonder vetstoffen en weinig water kan koken, bovendien…” daar onderbreek ik meneer gladjanus en vertel hém dat ik totaal niet van plan ben potten te kopen en dat ik net een baby in de wagen heb gezet en dat iedereen weet dat baby’s en afgesloten auto’s niet samen gaan”

De firma AMC uit zZwitserland interesseert zich geen vliegende f*@k in baby’s en afgesloten auto’s en neemt een nonchalante gladde verkopers houding aan waarbij hij lichtelijk schuin zakt in zijn comfortabele lederen auto stoel “How mervrouwtje ik ben ook hélémaal niet van plan om u kookpotten te verkopen, neen helemaal niet maar ziet u het zit nl zo ik heb nog een aantal potten over van een demonstratie, heeft u enig idee wie ik daarmee een pleziertje zou kunnen doen?”

OW yeah die kende we nog niet

“kweeni de buren misschien” antwoord ik met uitgestreken gezicht en nogmaals wil ik mij naar mijn wagen begeven

“U beseft toch dat we het over kookpotten hebben van de firma AMC uit Zwitserland waarmee u zonder vetstof en met weinig water kan koken”

Ik ben het beetje beu en draai mij om

“meneer het toeval wilt nu dat ik sowieso al zonder vetstof em met weinig water kook, nl met tupperware, al even toevallig heb ik hier toch ook wel nog een aantal demopotten staan die best kwijt wil, nu ik geef die helemaal niet graag weg ik verkoop die aan volle pot misschien bent u wel geinteresseerd zal ik ze even gaan halen? Of misschien kent u wel iemand die demogewijsgebruikte potten aan de volleprijs zou willen kopen? Wacht u even ik ga ze halen ”

“ja laat al maar” antwoord de firma AMC uit Zwitserland en zonder nog iets te zeggen trekt hij hard op.

vreemd hij is helemaal niet meer bij de buren gestopt…

2 Reacties op “AMC UIT ZWITSERLAND

  1. heel leuk dat je weer blogt 🙂

  2. haha ik lees je bericht nu
    heel grappig
    ps: het bloggen is ondertussen precies wel weer gestopt?

Geef een reactie

