#wijvenweek: dromen

thema van de dag: dromen, ik kan u allesinds verklappen dat er hier vannacht niet gedroomd werd al was het maar omdat er gepiekerd werd over deze blog.

Heb ik wel nog dromen, dacht ik zo, of ben ik te verzuurd door het leven en zie ik het leven pessimistisch tegemoed?

Of zijn mijn dromen al gepasseerd of gerealiseerd bedacht ik mij en vinkte een lijstje af

dierenarts worden: geprobeert gefaald maar of ik het nu erg vind, neen toch niet ik ben gelukkig waar ik nu ben.

een lief vinden al was het maar om niet meer 2 keer per jaar (met mijn verjaardag en met nieuwjaar) de zelfde boodschap op mijn kaartjes te vinden “en dit jaar een goed lief” : tjek en het lief werd een man (en aan al degene die sindsdien niet meer weten wat schrijven, een welgemeende sorry.

kinderen krijgen: tjek, tot een 6, 7 jaar geleden was ik van plan om eens het UZ Gent binnen te stappen om een mama-zonder-vent te worden maar het lot besliste anders want na de man volgde al snel een zoon-nummer-1 een trouw een dochter een zoon-nummer-2 en onlangs een zoon-nummer-3.

en toen zat ik zo een beetje vast enfin wat grote en realistische dromen betreft natuurlijk heb ik nog dromen zo zou ik wel eens de euro-milions willen winnn, stoppen met werken en al mijn tijd doorbrengen met mijn kinderen. Pas op wel degelijk de euro-milions de lotto das voor amateurs.

Of ik zou willen dat mijn kinderen altijd klein bleven en ik ze eeuwig kon vertroetelen en knuffelen en bepamperen, maar dan is de kans dat de vorige droom uitkomt nog iets groter.

Of ik zou op een ochtend wakker worden en terug mijn maatje 38 bezitten weelderige glanzende lokken  achteroverslaan een zuiver babyvelleke hebben en voor een keer geen verse baby-kotsvlek op mijn schouder ontdekken.

Of ik zou een lang verlorengewaande prinses blijken te zijn en een koninkrijk erven.

Maar mijn dromen van vandaag lijken eerder wensen te zijn, en hoop

hopen en wensen dat de kinderen gelukkig worden, dat ik ze weerbaar genoeg kan opvoeden dat ik ze voldoende kan beschermen dat ik ze kan helpen hun weg te vinden in het leven dat ze gezond blijven dat ze het goed doen op school dat ze sociaal-vaardig worden dat ze elkaar graag blijven zien dat ze er geen puinhoop van maken dat ze als volwassenen een goed leven hebben dat ze nooit zullen scheiden dat ze om te beginnen een goede partner vinden dat ze niet gepest worden maar ook dat ze geen pesters worden dat ze veel vrienden hebben dat ze…

en dat ze heel af en toe ook al zijn ze volwassen hun mama hun laat knuffelen en vertroetelen en bepamperen

Een Reactie op “#wijvenweek: dromen

  1. Back to life Isma… je hebt nu geen geen tijd om te dromen met die rakkers rondom jou! Maar ik vind het wel fijn om te lezen hoe mooi en puur je naar het leven kan kijken 😉

Plaats een reactie